Δευτέρα 22 Μαρτίου 2010

... στη "zougla" των απεργοσπαστών ...

"Ιός"
***
*
                  Απεργοσπάστης
.
            με την άδεια της ΓΣΕΕ
*
«Μια μέρα μετά την απεργία. Σήμερα δεν έχει εφημερίδες, χθες δεν είχε ηλεκτρονικά Μέσα. Η Ενημέρωση δεν συμμετείχε, και ορισμένοι έχουν την άποψη ότι διά της απεργίας συμπαρίστασαι στους απεργούς (...) και βέβαια το μόνο Μέσο που λειτούργησε κανονικότατα ήταν το zougla.gr», περηφανευόταν ο Μάκης Τριανταφυλλόπουλος στην πρωινή ραδιοφωνική του εκπομπή στον ΑΝΤΕΝΝΑ την περασμένη Παρασκευή, 12/3/2010, την επομένη της Γενικής Πανελλαδικής Απεργίας.

Για να ενισχύσει μάλιστα την απεργοσπαστική του επιλογή, δηλαδή το ότι υποχρέωσε τους υπαλλήλους της επιχείρησής του zougla.gr, να εργαστούν την ημέρα της γενικής απεργίας, επιστράτευσε διάφορα σοφίσματα αλλά και τον ίδιο τον πρόεδρο της ΓΣΕΕ. «Είστε ο πρόεδρος της ΓΣΕΕ. Εμείς χθες... το μόνο Μέσο που ανέδειξε την απεργία ήταν η zougla.gr κ. Παναγόπουλε», του έδωσε την πάσα ο κ. Μάκης. «Ευτυχώς που υπάρχουν κι αυτά τα Μέσα. Γιατί δυστυχώς με το συντεταγμένο όργανο των δημοσιογράφων δεν έχουμε μπορέσει ακόμα να βρούμε τη βέλτιστη λύση... Είναι σημαντικό να βλέπει ο κόσμος σε όλη την Ελλάδα τη δύναμή του...». «Οι τηλεοράσεις δεν έδειξαν τίποτα», συνεχίζει ο κ. Τριανταφυλλόπουλος, «το μόνο που είδαμε είναι το Αριστοφανικό γιαούρτωμα που φάγατε εσείς...».

Ασφαλώς το περιεχόμενο της παρά πάνω συνομιλίας δεν μπορεί να γίνει εύκολα κατανοητό εάν κανείς δεν ξέρει τα πραγματικά γεγονότα. Ας τα δούμε λοιπόν:

Η διαδικτυακή εφημερίδα zougla.gr, μια από τις επιχειρήσεις του κ. Τριανταφυλλόπουλου, έχει επανειλημμένα «σπάσει» τις γενικές απεργίες της ΓΣΕΕ-ΑΔΕΔΥ, τις κλαδικές απεργίες των συνεργαζόμενων Ενώσεων όλων των εργαζομένων στον Τύπο και στα ΜΜΕ (τεχνικών, διοικητικών, δημοσιογράφων σε εφημερίδες, κανάλια, ραδιόφωνα, περιοδικά και διαδικτυακά ΜΜΕ) και τις πιο ειδικές των δημοσιογραφικών Ενώσεων (ΕΣΗΕΑ, ΕΣΠΗΤ, ΠΟΕΣΥ κ.ά). Την ίδια γραμμή έχουν ακολουθήσει και άλλα τέτοια Μέσα, όπως λ.χ., την περασμένη Πέμπτη, η ανάλογη διαδικτυακή εφημερίδα, επιχείρηση του Νίκου Ευαγγελάτου, newsit.gr. Η ώς τώρα «αυτοεξαίρεση» από τις απεργίες του κ. Μάκη δεν είχε καμιά σχέση με οποιοδήποτε επιχείρημα «ανάδειξης των απεργιακών κινητοποιήσεων». Σε απάντησή του, σε όσους τον χαρακτηρίζουν συστηματικό απεργοσπάστη, την περασμένη εβδομάδα, ο κ. Μάκης δεν λέει κουβέντα για όσα επινόησε λίγες ώρες αργότερα με τη συνδρομή του προέδρου της ΓΣΕΕ. Ως τότε πρότασσε «ένα και μοναδικό λόγο» που είχε να κάνει με τις ενδοεκδοτικές αντιθέσεις: «Το σκεπτικό που ωθεί την ηλεκτρονική εφημερίδα (zougla.gr)», έγραφε, «να μη συμμετέχει σε αυτό το απεργιακό θέατρο της ΕΣΗΕΑ είναι ένας και μοναδικός. Η ΕΣΗΕΑ και το Διοικητικό της Συμβούλιο, αλλά και οι δύο σημαντικότερες παρατάξεις σε αυτήν, δεν αναγνωρίζουν τις ηλεκτρονικές εφημερίδες και τα Portals ως Μέσα Ενημέρωσης. Με λίγα λόγια, οι συνάδελφοι δημοσιογράφοι, τεχνικοί και διοικητικοί που εργάζονται στη zougla.gr είναι αναγκασμένοι να ασφαλίζονται στο ΙΚΑ και να μην απολαμβάνουν των δικαιωμάτων και των προνομίων, αλλά και των πλεονεκτημάτων που θα συνεπαγόταν η υπαγωγή τους στο καθεστώς που ισχύει για τους εργαζόμενους στα Μέσα Ενημέρωσης» (zougla.gr, Πέμπτη, 11 Μαρτίου 2010, 18.10). Τι να πρωτοπεί κανείς για έναν απεργοσπάστη που επιτίθεται με τόσα ψέματα σε ένα, έστω, βραχυκυκλωμένο και αναποτελεσματικό σωματείο, την ΕΣΗΕΑ, και όχι στις κυβερνήσεις Σημίτη και Καραμανλή που δεν ψήφισαν μια απλή τροπολογία σε νόμο, η οποία θα επέβαλλε στις επιχειρήσεις των ηλεκτρονικών εφημερίδων (σαν τη δική του Ζούγκλα) και άλλων ειδησεογραφικών portals να ασφαλίζουν υποχρεωτικά τους εργαζομένους τους (δημοσιογράφους, τεχνικούς και διοικητικούς) στα Ταμεία του Τύπου και ΜΜΕ; Επίσης, αν πράγματι τον απασχολεί η βελτίωση των αμοιβών των υπαλλήλων του, ποιος νόμος ή ποια ΕΣΗΕΑ του απαγορεύουν να εφαρμόσει τις «προνομιακές» Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας που υπογράφουν τα «κακά» σωματεία του Τύπου και ΜΜΕ; Αν ωστόσο τον ενδιαφέρει η συνδικαλιστική ένταξη των υπαλλήλων του, γιατί δεν τους προτρέπει να υποβάλουν ως μισθωτοί δημοσιογράφοι τις αιτήσεις εγγραφής τους στην ΕΣΗΕΑ, ώστε να διαπιστωθεί ποιοι ακριβώς τους αποκλείουν κρυπτόμενοι πίσω από τα τυπικά του καταστατικού της Ενωσης; Κι αν ακόμα η ΕΣΗΕΑ επικαλείται τυπικό καταστατικό πρόβλημα, γιατί δεν επιτρέπει στους υπαλλήλους του να εγγραφούν στην ΕΣΠΗΤ, την Ενωση Συντακτών Περιοδικού και Ηλεκτρονικού Τύπου (Ενωση - μέλος της ομοσπονδίας των δημοσιογράφων ΠΟΕΣΥ), η οποία, έχει αλλάξει εδώ και χρόνια το καταστατικό της και δέχεται ως ισότιμα μέλη όσους εργάζονται στη δημοσιογραφία στις ηλεκτρονικές εφημερίδες και τα portals, ανεξαρτήτως ασφαλιστικού τους Ταμείου; 'Η μήπως ο κ. Τριανταφυλλόπουλος προτιμά οι υπάλληλοί του να εργάζονται ως τάχα «ελεύθεροι επαγγελματίες» με το άθλιο -και οριακά παράνομο- καθεστώς «με μπλοκάκι» (Δελτίο Παροχής Υπηρεσιών) αυτασφαλιζόμενοι, από την τσέπη τους, δηλαδή, υποχρεωτικά στον ΟΑΕΕ-ΤΕΒΕ; Εκείνο που δεν λέει -σχετικά με τα εργασιακά και ασφαλιστικά θέματα της επιχείρησής του- ο απεργοσπάστης κ. Τριανταφυλλόπουλος είναι ένα και μοναδικό: Οτι όσους του ζητούν να εργάζονται με σύμβαση αορίστου χρόνου οφείλει με το έως τώρα θεσμικό καθεστώς (που όντως πρέπει να αλλάξει) να τους ασφαλίζει στο ΙΚΑ, του οποίου τόσο οι εργοδοτικές όσο και εργατικές εισφορές είναι αρκετά ψηλότερες από εκείνες των Ταμείων του Τύπου που επιδοτούνται από το «Αγγελιόσημο» -το ποσοστό 20% επί των διαφημίσεων στον Τύπο και στα ΜΜΕ. Το οποίο «Αγγελιόσημο» ο κ. Μάκης -όπως και όλες οι ηλεκτρονικές εφημερίδες- δεν αποδίδει βεβαίως στα Ταμεία για τις διαφημίσεις που δημοσιεύει και εμπορεύεται, πάλι γιατί δεν υπάρχει η σχετική νομοθετική ρύθμιση.

Η εμφανώς προσχηματική αντιπαλότητα του κ. Τριανταφυλλόπουλου με τα δημοσιογραφικά σωματεία για το σύστημα του «Αγγελιοσήμου», ας δεχτούμε ότι έχει μια κάποια βάση. Οταν όμως κατηγορήθηκε ότι «σπάει» όχι μόνο τις απεργίες της ΕΣΗΕΑ αλλά και τις γενικές απεργίες των συνδικάτων του Τύπου και πολύ περισσότερο εκείνες της ΓΣΕΕ-ΑΔΕΔΥ, εφηύρε το ζήτημα της «ενημέρωσης του λαού για τις απεργιακές κινητοποιήσεις».

Ωστόσο, στην πρόσφατη γενική απεργία η zougla.gr δεν πολυασχολήθηκε με τα αιτήματα της απεργίας. Αντίθετα, επί 24 ώρες (από τις 06.00 της 11ης Μαρτίου έως τις 06.00 της 12ης Μαρτίου) δημοσίευε ειδήσεις κατά κανόνα άσχετες: Για παράδειγμα, την ώρα που διαδήλωνε ο κόσμος στις απεργιακές συγκεντρώσεις σε όλες τις πόλεις της χώρας η ηλεκτρονική του εφημερίδα δημοσίευε: «Ροζ ραντεβού σε ξενοδοχείο της Θεσσαλονίκης», «Ελληνες στη λίστα με τους "κροίσους" του Forbes», «Οι ακροδεξιοί του Τρωκτικού», «Κατέσχεσαν 8,5 τόνους χασίς στην Τουρκία» κ.ο.κ. Και αργότερα, ως ...απολογισμό της απεργίας, διαβάσαμε μεταξύ άλλων στη Ζούγκλα για το πόσο ασφάλισε το στήθος της μια κυρία, πού ακριβώς τραγουδάει μια άλλη, σε ποιο τηλέφωνο γίνονται κρατήσεις για ένα σκυλάδικο κ.λπ.

Γιατί λοιπόν ο πρόεδρος της ΓΣΕΕ Γιάννης Παναγόπουλος ευγνωμονεί ως περίπου επαναστάτη, τον συστηματικό απεργοσπάστη κ. Μάκη; Διότι και οι δυο τους χαράσσουν πολιτική, συμμαχούν και επινοούν «αρχές» ανάλογα με το εκάστοτε συμφέρον τους: Ο κ. Παναγόπουλος το 2007 καλούσε (ορθώς) την ΕΣΗΕΑ να συμμετάσχει οπωσδήποτε στη Γενική Απεργία για το ασφαλιστικό στις 15/5/07, ώστε πέραν των άλλων να μην υπονομευτεί η απεργία στον Τύπο και στα ηλεκτρονικά Μέσα που είχαν ήδη κηρύξει τα σωματεία των τεχνικών και των διοικητικών του Τύπου και των ΜΜΕ. Αργότερα, όταν συνεννοήθηκαν όλες οι Ενώσεις του Τύπου και ΜΜΕ Αθήνας, Θεσσαλονίκης και περιφέρειας και απεργούσαν μαζί, ανακάλυψε ότι εκείνο που κυρίως επιθυμεί είναι το να εμφανίζεται ο ίδιος στο τηλεοπτικό εκράν, και γι' αυτό ζήτησε να μην απεργούν οι δημοσιογράφοι της ΕΣΗΕΑ -και ας τσακώνονται με τους τεχνικούς συναδέλφους τους και ας υποβοηθούν τους εργοδότες των ΜΜΕ να διασπούν τον κλάδο και να «σπάνε» τις απεργίες. Τα άλλα περί «απεργιακών δελτίων» τα επινόησε πρόσφατα, χωρίς ωστόσο ο πρόεδρος της ΓΣΕΕ να κάτσει συγκεκριμένα με τις 15 Ενώσεις του Τύπου να δουν από κοινού πώς αυτός ο στόχος μπορεί να πραγματοποιηθεί και κυρίως να περιφρουρηθεί. Αρα είναι λογικό σήμερα να συμμαχεί με τον «ό,τι να 'ναι» επαναστάτη και απεργοσπάστη κ. Μάκη. Κύλησε ο τέτζερης... *
---
Σημ.: την εικονογράφηση του κειμένου επιμελήθηκαν οι Stavrovelonies




Δεν υπάρχουν σχόλια: