*
stavrosx1
***
*
Οι εφημερίδες πνέουν τα λοίσθια, οι αναγνώστες γυρίζουν την πλάτη. Υπάρχουν λόγοι.
1ος λόγος. Έχουν εξαφανιστεί από την πιάτσα οι διευθυντές που είχαν
ΟΡΑΜΑ και ενέπνεαν τους συντάκτες. Αποτέλεσμα: ρόλο διευθυντή να παίζει ο εντολοδόχος του αφεντικού.
2ος λόγος. Η εφημερίδα έχει καταστεί ένα επιχειρηματικό εργαλείο που υπηρετεί στενά επιχειρηματικά και πολιτικά συμφέροντα με αποτέλεσμα να έχει καταστεί άνευρη ανούσια και άνευ ενδιαφέροντος.
3ος λόγος. Έχει καταργήσει δράσεις και στήλες που της έδιναν λόγο ΥΠΑΡΞΗΣ. Για παράδειγμα:
α. Έχει καταργηθεί η μορφή της καμπάνιας που ήταν η επιθετική έρευνα που κυρίως στόχευε σε δημόσιο πρόσωπο ή σε συγκεκριμένη δημόσια δράση. Στην καμπάνια συμμετείχαν όλα τα τμήματα της εφημερίδας, το ελεύθερο, το πολιτικό, οι σκιτσογράφοι, οι σχολιαστές κ.ο.κ
β. Ανύπαρκτη είναι η έρευνα. Ήταν μια κοπιώδης και ερευνητική δημοσιογραφική παρέμβαση που παρήγαγε στο τέλος πολιτικό και κοινωνικό αποτέλεσμα. Αυτό αποτελούσε αιχμή της εφημερίδας και ήταν φορές που κατέληγε σε παραίτηση αξιωματούχου. Έπαιρναν σ’ αυτή μέρος συνδικαλιστές πολίτες, αξιωματούχοι και πολιτικοί και είχε μεγάλη διάρκεια. Παραδείγματος χάρη έρευνα στον κόσμο των ναρκωτικών είτε στον κόσμο της νύχτας, η ακόμα των κόσμο της προσφυγιάς κ.ο.κ.
γ. Καταργήθηκε το καθημερινό χρονογράφημα και το ευθυμογράφημα. Απαιτούσε καλούς γραφιάδες που ήταν και ακριβοπληρωμένοι. Ένας χρονογράφος ήταν σήμα κατατεθέν της εφημερίδας.
Με τον τρόπο αυτόν η εφημερίδα αποκτούσε ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ και δεν είχε να φοβηθεί τίποτα από τον ανταγωνισμό της τηλεόρασης του ραδιοφώνου η του Διαδικτύου. Αντίθετα, διέθετε ισχυρά όπλα στην φαρέτρα της εναντίον όλων αυτών. Είχε ΚΥΡΟΣ!
ΥΓ: Παραδείγματα: Φανταστείτε σήμερα μια έρευνα με στόχο την τηλεόραση και τους ιδιοκτήτες καναλιών.
** Το κείμενο είναι από τη σελίδα του Άρη Σκιαδόπουλου στο facebook
stavrosx1
***
*
Ο Άρης Σκιαδόπουλος
αναλύει τρεις βασικούς λόγους
για τους οποίους ο Τύπος
περνάει κρίση και πνέει τα λοίσθια
1ος λόγος. Έχουν εξαφανιστεί από την πιάτσα οι διευθυντές που είχαν
ΟΡΑΜΑ και ενέπνεαν τους συντάκτες. Αποτέλεσμα: ρόλο διευθυντή να παίζει ο εντολοδόχος του αφεντικού.
2ος λόγος. Η εφημερίδα έχει καταστεί ένα επιχειρηματικό εργαλείο που υπηρετεί στενά επιχειρηματικά και πολιτικά συμφέροντα με αποτέλεσμα να έχει καταστεί άνευρη ανούσια και άνευ ενδιαφέροντος.
3ος λόγος. Έχει καταργήσει δράσεις και στήλες που της έδιναν λόγο ΥΠΑΡΞΗΣ. Για παράδειγμα:
α. Έχει καταργηθεί η μορφή της καμπάνιας που ήταν η επιθετική έρευνα που κυρίως στόχευε σε δημόσιο πρόσωπο ή σε συγκεκριμένη δημόσια δράση. Στην καμπάνια συμμετείχαν όλα τα τμήματα της εφημερίδας, το ελεύθερο, το πολιτικό, οι σκιτσογράφοι, οι σχολιαστές κ.ο.κ
β. Ανύπαρκτη είναι η έρευνα. Ήταν μια κοπιώδης και ερευνητική δημοσιογραφική παρέμβαση που παρήγαγε στο τέλος πολιτικό και κοινωνικό αποτέλεσμα. Αυτό αποτελούσε αιχμή της εφημερίδας και ήταν φορές που κατέληγε σε παραίτηση αξιωματούχου. Έπαιρναν σ’ αυτή μέρος συνδικαλιστές πολίτες, αξιωματούχοι και πολιτικοί και είχε μεγάλη διάρκεια. Παραδείγματος χάρη έρευνα στον κόσμο των ναρκωτικών είτε στον κόσμο της νύχτας, η ακόμα των κόσμο της προσφυγιάς κ.ο.κ.
γ. Καταργήθηκε το καθημερινό χρονογράφημα και το ευθυμογράφημα. Απαιτούσε καλούς γραφιάδες που ήταν και ακριβοπληρωμένοι. Ένας χρονογράφος ήταν σήμα κατατεθέν της εφημερίδας.
Με τον τρόπο αυτόν η εφημερίδα αποκτούσε ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ και δεν είχε να φοβηθεί τίποτα από τον ανταγωνισμό της τηλεόρασης του ραδιοφώνου η του Διαδικτύου. Αντίθετα, διέθετε ισχυρά όπλα στην φαρέτρα της εναντίον όλων αυτών. Είχε ΚΥΡΟΣ!
ΥΓ: Παραδείγματα: Φανταστείτε σήμερα μια έρευνα με στόχο την τηλεόραση και τους ιδιοκτήτες καναλιών.
** Το κείμενο είναι από τη σελίδα του Άρη Σκιαδόπουλου στο facebook
---
---
*
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου